De-a lungul timpului, de la un business plin de pasiune si respect pentru client si consumator, agentia de publicitate a ajuns o afacere la indemana oricui.

Reteta populara

Se angajeaza 1 grafician, 1 copyrighter, o secretara si gata. Dupa principiul clientul nostru – stapanul nostru, se incepe activitatea. Apar clientii, apar desene, apar texte, apar si banii si lucrurile continua in forma lor…

De ce atatea agentii si mai putina creativitate?

O agentie de acest fel inseamna pasiune. Astazi a devenit o afacere. O afacere in care oricine se poate implica si oricine poate fi marketer.

Creativitate?

Se spune ca cel mai important om dintr-o agentie de publicitate este omul de creatie. Cel care se intinde pe iarba, uita de orice griji si cu un creion si o foaie poate desena ceea ce numim noi identitatea unei companii. Bineinteles, procesul include mai multe etape pana la forma lui finala.

Din pacate, despre creativitate

Din pacate, odata cu „liberalizarea” acestor agentii, creativitatea a devenit tot mai des intalnita si laudata. Cu ajutorul site-urilor creative (shutterstock.com, etc.) tot mai multe agentii reusesc sa ramana pe piata si sa excite ochii clientilor cu idei extraordinare, originale, inedite (preluate de pe shutterstock).

Scenariu: se descarca un vector ca icon pentru companie, se mai cauta si un font interesant, se scrie cu el numele de brand si… GATA.

Alegerile corecte

Alegerea unei astfel de entitate difera de la caz la caz si in funcit de nevoile si asteptarile avute, insa cel mai mult conteaza un portofoliu. Un portofoliu cat mai complex, un manual de identitate ai celor din portofoliu, recomandari ale clientilor si (de ce nu?) cunoasterea echipei din agentie pentru a intelege perspectiva de abordare a rezultatelor tintite.

Si daca tot amintim despre recomandari, pentru branduri (cu adevarat) creative si de durata REDAX poate fi o alegere potrivita.

Schimbarea

Schimbarea vine de la noi, de la a nu promova subiectiv pe nimeni si pana la a spune lumii adevarul despre companiile ce ofera „solutii de unica folosinta”. Astfel putem ridica calitatea serviciilor oferite in piata si respectiv calitatea afacerilor noastre.

Author

Detectiv și vizionar al valorilor (in general) umane, îmi place să mă dedic lucrurilor care aduc plus valoare celor din jur. Promovez profesionalismul și apreciez inițiativele deștepte care restartează societatea!