Vechea si actuala problema a antreprenoriatului romanesc de nivel mic-mediu este ca „eu pot face de toate”.

„Eu” sunt antreprenor, director, secretar, contabil, marketing specialist, social media specialist, etc.

Din dorinta de a economisi, romanul s-a invatat sa le faca pe toate. Si nu doar in afaceri, ci si in viata personala intalnim aceasta situatie. De ce sa chem electricianul sa schimb o priza cand o pot face si eu?

In afaceri, de cele mai multe ori intalnim un asa numit |patron| si 1, 2 sau mai multi angajati care de cele mai multe ori ocupa o 2-3 functii pe un singur post. Si uite asa la final de luna cand se trage linie observam ca angajatul X care ocupa 3 functii pe un post nu a dat randament. Si patronul nu se va intreba care sa fie cauza, ci va trece la penalizari. Si asa se va intampla mereu si mereu pana cand se va trezi.

Dragi afaceristi sau viitori afaceristi, pentru randamentul optim al unui angajat este nevoie ca aceasta sa ocupa o singura functie, cea in care este specializat. Odata cu aparitia mai multor sarcini exterioare specializarii sale, el nu isi va mai putea focaliza atentia spre a isi indeplini obiectivele de baza si astfel vom pierde din randament.

Nu vom putea creste niciodata cu 2 angajati pe 5 functii in total. Daca te apuci sa faci un simplu calcul, vei observa ca banii pe care ii pierzi platind salariile si neavand rezultatele (calculeaza-ti rezultatele optime) + banii care ar trebui sa fie castigul optim pentru volumul de munca = mai putin decat salariile a 5 angajati, fiecare pe specializarea lui. Iti garantez ca daca cei 5 angajati sunt oameni de valoare, rezultatele optime calculate de tine vor fi depasite cu mult!

Daca tot vrei sa faci afaceri, incepe prin a te educa pe tine. Invata ca de azi inainte va trebui sa ai oameni buni care sa lucreze pentru tine si tu sa te ocupi de management. Sa stii sa supervizezi acei oameni si sa le cresti rata de succes motivandu-i. Sa fii mereu langa ei si sa ii ajuti dar niciodata sa nu muncesti cot la cot cu ei, astfel vei pierde imaginea de ansamblu a afacerii tale, imagine care trebuie controlata in permanenta.

Imi pare rau ca a trebuit sa ti-o spun, dar nu, nu le poti face pe toate! Chiar si daca le-ai sti pe toate, cand te focalizezi in mai multe directii, ori iti vor scapa detalii, ori vor trece oportunitati pe langa tine, ori… Opreste-te! Fa-ti echipa! Angajeaza specialisti! Lucreaza organizat!

Adevaratul succes in afaceri este rezultatul actiunilor organizate!

Author

Detectiv și vizionar al valorilor (in general) umane, îmi place să mă dedic lucrurilor care aduc plus valoare celor din jur. Promovez profesionalismul și apreciez inițiativele deștepte care restartează societatea!