De curând, Facebook face și în România concurență serioasă platformelor de cumpărare/vânzare online.

Compania a anunțat lansarea Facebook Marketplace în România, platforma care este deja funcțională în peste 25 de țări din întreaga lume și care se adresează utilizatorilor obișnuiți sau micilor afaceri.

Ideea de a construi aceasta platforma, le-a venit celor de la Facebook în urma urmăririi comportamentului utilizatorilor de pe rețeaua socială, și anume că aceștia vând și cumpără într-un mod dezordonat prin simple anunțuri postate pe platformă.

In Facebook Marketplace, utilizatorii pot adăuga produse, încărcând imagini, descrieri și menționând un preț pentru fiecare produs, sau pot vedea produsele disponibile spre vânzare, în funcție de categorie. De asemeni, ei pot alege dacă afișarea anunțurilor se va face în funcție de proximitatea vânzătorului sau ordonată în funcție de preț.

Din nefericire, serviciul nu oferă posibilitatea de a face plăți online și oficialii au declarat ca nici nu au în plan momentan dezvoltarea acestei opțiuni.

Principalele avantaje ale Marketplace sunt transparența și siguranța. Atât vânzătorul cât și cumpărătorul interacționează folosindu-și profilul de Facebook, fapt ce permite oricărei părți să analizez cealaltă parte ca fiind credibilă sau mai puțin credibilă. Mai mult de atât, există și un sistem de raportare a suspiciunilor către echipa Facebook care va verifica situația și va elimina conținutul daca acesta se dovedește a fi nepotrivit.

Author

Detectiv și vizionar al valorilor (in general) umane, îmi place să mă dedic lucrurilor care aduc plus valoare celor din jur. Promovez profesionalismul și apreciez inițiativele deștepte care restartează societatea!