Toata lumea se teme de publicitate negativa! De ce?

Te-ai gandit vreodata ca aceasta poate fi exploatata in avantajul tau si astfel sa beneficiezi, de fapt de o publicitate pozitiva si poate chiar gratis?

Ei bine, am sa va prezint doua situatii in care publicitatea negativa devine pozitiva.

1. Ti s-a intamplat sa te simti invidiat de cei din jurul tau pentru succes si sa ai parte de o astfel de publicitate pe care o considerai negativa?

Poate ai aparut la tv sau in presa ca compania ta a facut sute de milioane de euro in foarte scurt timp si a furat si eventual ti se prezinta si un traseu prin care banii ajungeau la tine si tot asa…

Acum gandeste-te la tine si la momentele in care ai vazut astfel de stiri. Cum ai reactionat? Probabil ca pentru moment te-ai enervat, ai zis ca nu o sa mai colaborezi cu ei, sau poate chiar te-ai gandit ca este o facatura si cineva este invidios. Nici nu mai conteaza. Stii ce conteaza din tot acest proces de gandire al tau din acel moment? Ti-a ramas in minte ca companie X este o companie de top si tot in mintea ta se aseaza ideea ca totusi, chiar si daca ar fi adevarata stirea, a ajuns acolo unde este si tot e lucru mare. Dar esential este ca asta o sa retii mereu. Compania X este una de top!

Cum procedam in astfel de situatii? Simplu. Nu procedam nicicum! Ne bucuram ca suntem vorbiti, asta insemnand ca chiar am ajuns departe si situatia actuala nu face nimic decat sa te ajute sa iti continui drumul.

2. Atunci cand compania ta greseste, publicul afla din media si pot aparea pierderi.

Nu te panica. Si din aceasta situatie poti face una cu adevarat pozitiva.

Scenariu: Sa presupunem ca firma ta produce telefoane. Tocmai ai lansat un produs si nu dupa mult timp apare nemultumirea clientilor si stiri pe la tv sau in presa…

Cum reactionezi? Prima data verifici sa vezi daca greseala iti apartine, dar daca deja a ajuns in presa probabil s-au plans mai multi clienti si probabil este pe buna dreptate.

Cum procedam?

Identifici cauza si rezolvi problema. Produci in continuare acel telefon in varianta fara probleme. Vorbesti cu managerul de marketing (daca ai unul sau pentru companii mai mici ar fi recomandat sa cauti totusi un specialist), ii expui situatia si il intrebi daca ar putea din asta face chiar o campanie de promovare. El va discuta si cu un specialist PR si ar trebui sa vina cu o solutie de campanie care sa aduca mai mult impact decat daca ai fi facut o simpla campanie de promovare. Se intampla asta fiindca atunci cand o companie greseste, publicul asteapta replica companiei. Deci avem public, mai avem nevoie doar de mesaj extraordinar!

Putem face o campanie prin care ne cerem scuze public pentru cele intamplate, ne asumam greseala, chemam toti clientii sa le schimbam telefoanele cu unele noi si ca sa adaugam si mai multa doza de seriozitate, oferim un cadou (ex.: o husa de protectie) pentru toti cei care achizitionaeza acel model de telefon.

Astfel vom rezolva situatia, ne vom creste doza de seriozitate a companiei in ochii publicului larg si sunt sigur ca ne pot creste si vanzarile.

In cele mai multe situatii, publictatea negativa poate fi schimbata in una pozitiva. Prin interventia noastra sau prin a nu interveni deloc! Analiazati bine fiecare situatie inainte sa actionati in vreun fel!

Author

Detectiv și vizionar al valorilor (in general) umane, îmi place să mă dedic lucrurilor care aduc plus valoare celor din jur. Promovez profesionalismul și apreciez inițiativele deștepte care restartează societatea!