Foarte multe companii folosesc gratuitatea in relatia dintre ei si clientii lor insa nu mereu folosirea acesteia poate fi si benefica.

Cand un produs care costa devine gratuit, aven tendinta de a corela grauitatea cu o scadere a calitatii produsului. Insa in cazul unui produs pentru care nu s-a perceput niciodata un cost, nu gandim la fel.

O chifla grauita este probabil si expirata am putea gandi noi, insa ketchupul gratuit dintr-un restaurant este cu siguranta bun.

In plus, nimeni nu crede ca Google este un motor de cautare inferior altora doar pentru ca este gratuit.

Cum folosim conceptul de gratuitate?

Gratuitatea este conceptul care trezeste suspiciuni, dar care are totodata puterea sa atraga cum niciun altul n-o mai face.

Folosim grauitatea in mod eficient atunci cand putem atrage clientii fara a trezi niciun fel de suspiciune.

Oferi gratis atunci cand clientul tau are nevoie de ajutor pentru a lua decizia finala in procesul de achizitie. Niciodata nu oferi gratis inainte de achizitie (exceptie facand situatiile in care oferi mostre). Daca oferi gratis inainte, produsul tau nu va mai avea mare valoare in ochii posibilului client si evident ca se va indrepta spre concurenta ta care chiar daca produsul oferit este mai prost decat al tau, va cumpara de acolo doar ca nu mai are incredere in tine.

Clientul doreste valoare. Orice produs vinzi sau orice seriviciu oferi, daca nu adaugi valoare nu poti vinde. Valoarea face diferenta dintre concurenta.

In concluzie, ofera gratis atunci cand poti influenta un proces de achizitie si niciodata in ideea ca vei avea mai multe vanzari!

Autor

Detectiv și vizionar al valorilor (in general) umane, îmi place să mă dedic lucrurilor care aduc plus valoare celor din jur. Promovez profesionalismul și apreciez inițiativele deștepte care restartează societatea!