Seth Godin, părintele marketingului digital modern, afirma la un moment dat că „marketingul de conținut e singura formă de marketing care ne-a mai rămas”.

Dacă lucrezi în departamentul de marketing online al unei companii sau ești, într-un fel sau altul, implicat în promovarea site-ului companiei tale, ești probabil familiar cu termeni precum SEO, inbound marketing sau, mai nou, performance marketing.

Strategiile, metodologiile și uneltele folosite în marketingul digital se modifică de la un an la altul, însă un lucru rămâne constant și poate face diferența între un plan de marketing online eficient și unul care nu generează profituri: conținutul site-ului tău.

Nu vom vorbi despre marketingul de conținut și modul în care poți să-ți promovezi site-ul online, ci despre caracteristicile pe care conținutul site-ului tău trebuie să le aibă dacă vrei să construiești o relație bazată pe încredere cu clienții tăi, și să fii perceput ca o autoritate în domeniu.

Conținutul evergreen: educativ, relevant, personalizat

După cum o sugerează și numele, conținutul „evergreen” este cel a cărui valoare se menține în timp, și care reușește să genereze lead-uri și clienți pentru afacerea ta chiar dacă a fost publicat mai demult. Cele trei calități de bază ale conținutului care vinde sunt caracterul educativ, relevanța și faptul că este adaptat nevoilor, așteptărilor și cunoștințelor clienților.

Ce înseamnă conținut educativ?

Spre deosebire de textele folosite în marketingul de școală veche, care încercau doar să vândă, conținutul folosit în marketingul digital modern își propune, înainte de toate, să educe vizitatorii și potențialii clienți, aducându-i din stadiul de simplu utilizator în cel de lead calificat.

Conținutul care vinde nu este cel care întrerupe, te trage de mânecă și își proclamă beneficiile la megafon, ci este conținutul care oferă informație de valoare utilizatorului fără a-i cere ceva în schimb. Dacă un vizitator iese de pe site-ul tău cu sentimentul că a învățat ceva nou și a folosit eficient timpul respectiv, și dacă își dorește să revină și pentru alte articole, conținutul tău și-a îndeplinit misiunea de a educa publicul țintă.

Conținutul educativ dă dependență. Este atât de bine scris și explică atât de clar noțiuni greu de stăpânit, încât utilizatorii revin pe site-ul tău ori de câte ori au o întrebare sau vor să înțeleagă un concept dificil. Publicând conținut informativ, evergreen, poți deveni sursa principală de informație pentru publicul tău țintă, iar acesta trebuie să fie unul din scopurile planului tău de marketing digital.

Ce înseamnă conținut relevant și personalizat?

Marketingul digital modern are nevoie de conținut de calitate, care pune nevoile utilizatorului pe primul plan și răspunde întrebărilor și problemelor acestuia. Conținutul relevant este centrat pe utilizator; în loc să accentueze motivele pentru care produsul sau serviciul tău este cel mai bun de pe piață, conținutul relevant arată felul în care poți rezolva probleme și nevoie specifice ale utilizatorilor.

Conținutul relevant și personalizat este util, consistent și capabil de a influența comportamentul și decizia de cumpărare a utilizatorului. Anticipează întrebările și intuiește așteptările vizitatorilor, răspunzând întocmai. Conținutul personalizat oferă atâta informație cât poate primi și asimila utilizatorul în etapa de vânzare în care se află.

Crearea și distribuirea de conținut relevant și personalizat pornește de la conștientizarea faptului că succesul tău este dat de succesul clienților. Ajută-i, arată-le cum să-și rezolve problemele, îndrumă-i și fii disponibil pentru întrebări. Dă-le resursele de care au nevoie pentru a te percepe ca pe o autoritate și pentru a le câștiga încrederea.

În loc să-i întrerupi din căutarea lor pentru a le aminti cât de valoroase sunt produsele sau serviciile tale, arată-le cât de valoroși sunt ei pentru afacerea ta, și asigură-te că tot conținutul pe care îl publici pe site-ul tău reflectă implicarea și faptul că îți pasă de succesul clienților tăi.

Ce este și ce nu este conținutul evergreen

Conținutul evergreen are toate caracteristicile enumerate anterior, nu are termen de expirare și oferă informație care rămâne valabilă indiferent de trenduri. Nu se încadrează în această categorie:

  • articolele de știri
  • statisticile
  • articolele care detaliază evenimente
  • editorialele

Se încadrează în această categorie:

  • ghidurile
  • paginile de întrebări frecvente
  • tutorialele
  • conținutul tip resursă
  • articolele informative

Cum poți crea conținut evergreen?

  1. Alege o nișă specifică și teme de interes general
  2. Scrie pentru începători
  3. Creează ghiduri complete pe temele alese

Mai multe recomandări și sugestii pentru crearea de conținut evergreen poți găsi aici.