Sunt cu adevărat eficiente rețelele sociale în afacerile românești?

0
159

Peste tot se folosește social media și foarte des se vorbește despre social media ca un super tool de business.

Totul bine și frumos până acum, însa oare știm cu toții cum să folosim acest tool pentru afacerile noastre?

Din experiențele adunate din bucătăria oamenilor de afaceri, avem doua situații. Una favorabilă și alta doar aparent favorabilă.

1. Știi să folosești și o faci la nivel profesionist

Genul ăsta de oameni sunt de apreciat! Ei sunt cei care își ajută business-ul cu ajutorul social media. Ei înțeleg cu adevărat necesitatea și funcționarea canalelor online de promovare și chiar dacă nu au cunoștințele necesare dezvoltării unor campanii, sunt dispuși să înțeleagă ca nu le pot ști pe toate și apelează la serviciile unui profesionist.

2. Nu știi să folosești, dar o faci fiindcă ai auzit că este de bine.

Suntem în situația în care conștientizăm că Facebook-ul (exemplu) ne poate aduce un plus de notorietate sau direct creșterea vânzărilor, nu avem abilitățile necesare creării unei campanii de impact (sau nu suntem conștienți) și (economi fiind) devenim din oameni de afaceri specialiști social media.

Avem campanii, avem buget mare (o campanie realizată neprofesionist va consuma un buget mai mare decat una realizată de un specialist!), însă rezultatele întârzie să apară…

Acum este momentul trezirii sau a negării că avem nevoie de un specialist. Continuam și irosim bani sau (în caz fericit) apelăm la servicii profesioniste.

Un om de afaceri nu ar trebui să se ocupe de implementare în social media! Preocuparile lui ar trebui să fie mai degrabă să găsească oameni buni care să lucreze pentru el, nu să le facă el pe toate pentru a nu irosi bani pe un nou angajat!

Dacă ar fi să facem un calcul pe bugete investite de către antreprenor (neprofesionist), pe buget pentru angajarea unui specialist și pe contractarea unei companii specializate pe social media, cea mai buna variantă raport costuri-rezultate ar fi colaborarea cu o societate specializată.

În funcție de dimensiunile companiei se poate stabili necesitatea angajării unui specialist sau a externalizarii părții de social media. Dacă discutăm de companii mari, da, este rentabil să avem specialist în companie și uneori se cere și colaborarea cu o firma din exterior. Dacă afacerea noastră este de dimensiune mică-medie, este mai rentabil să colaborăm cu o firmă specializată. Salariul unui specialist depășește cu mult costul agenției specializate.